Педагогічна рада “Особливості формування мовленнєвої та комунікативної компетентності дітей дошкільного віку”.



“Сила педагогічного колективу

в колективній думці, в обговоренні,

у народженні та втіленні задумів».

Дошкільна освітня установа – перша й найвідповідальніша ланка в загальній системі народної освіти. Саме дошкільне дитинство є особливо сенситивним до засвоєння мови. Тому процес мовного розвитку розглядається в сучасній дошкільній освіті як загальна основа виховання й навчання дітей. Мова за своєю специфікою і соціальним значенням є явищем унікальним: вона є засобом спілкування, збереження й засвоєння знань, формою передачі інформації, частиною національно-духовної культури. Однією з головних цілей навчання мови є формування комунікативної компетенції, пов’язаної з оволодінням усіма видами мовленнєвої діяльності й культурою мовлення.

Оволодіння рідною мовою є одним з найважливіших надбань дитини в дошкільному дитинстві, що обумовлює актуальність обраної нашим педагогічним колективом теми до педагогічної ради №2 «Особливості формування мовленнєвої та комунікативної компетентності дітей дошкільного віку», яка відбулася 9 грудня 2020 року за таким порядком денним:

1. Про виконання рішень попередньої педагогічної ради.

1.2  Особливості формування мовленнєвої та  комунікативної компетенції дітей дошкільного віку .  

   /директорка Катериняк Н.А. /

2.Доповідь ” Мова людини – це показник її розвитку”

/вихователька- методистка  Марковська Н.М./

3.Педагогічний ринг “Комунікативно-мовленнєва діяльність дошкільників.”

Мета: Підвищення знань професійної компетентності, педагогічної майстерності в реалізації завдань мовленнєвого розвитку. Розвивати вміння обговорити і узгоджувати запропоновані питання та завдання. Розвивати творчу активність педагогів з проблеми формування мовленнєвої компетенції дітей в різних видах діяльності.                                                                          

 /вихователька-методистка Марковська Н.М./

4.Матеріали перевірки “Формування мовленнєвої компетентності дошкільників шляхом розвитку зв’язного мовлення в процесі ознайомлення їх з художньою літературою”.

/ директорка Катериняк Н.А./

Передувала велика робота щодо активізації мовлення дітей, а саме відбулись такі виховні заходи:

  • Колективний перегляд інтегрованого заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з природним довкіллям ” Подорож із зіркою Веселинкою”( вихователька старшої групи Зубенко А.М.)
  • Колективний перегляд заняття з розвитку мовлення з використанням мнемотаблиць ” Розкажемо Їжачку про осінь” (вихователька середньої групи Свербілова Т.М.)
  • КВК з педагогами ” Найбільша розкіш на землі – розкіш людського спілкування”( вихователька різновікової групи Весніна О.О.)
  • Семінар – тренінг ” Мовленнєвий розвиток дошкільників” (вихователька-методистка Марковська Н.М.)
  • Тематична перевірка у всіх вікових групах ” Формування мовленнєвої компетентності дошкільників шляхом розвитку зв’язного мовлення в процесі ознайомлення їх із художньою літературою” ( директорка Катериняк Н.А.)

Кожний вихователь виявив творчість у плануванні і у проведенні різних типів мовленнєвих занять, вдало їх комбінував. Кінцевим результатом комплексної роботи з усіх мовних розділів програми «Дитина» по якій працює ясла-садок, і є формування мовленнєвої компетенції дітей. Найголовнішою ознакою держави та нації є її рідна мова – це перше слово, почуте з материнських вуст, це перша колискова пісня, яку чує немовля над колискою, це “затишок батьківської хати, веселий гомін дитячого товариства”. 

“Рівень розвитку рідної мови відображає рівень духовного розвитку нації,  її культури.  Це невід’ємна частка Батьківщини кожної людини, це голос свого народу й чарівний інструмент, на звуки якого відгукуються найтонші струни людської душі”: – такими словами підвела підсумок всієї роботи ясла- садка директорка Катериняк Надія Андріївна.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *